بسیج کامل خانواده بزرگ میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی برای میزبانی مناسب از زائران اربعین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی آماده می‌شود که قصد تردد از مرز تمرچین پیرانشهر را دارند.

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری روز یکشنبه ۱۴ مرداد در جلسه هماهنگی برنامه‌های میزبانی از زائران اربعین گفت: تردد زئران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر برای سومین سال متوالی یک افتخار و فرصت ویژه برای آذربایجان غربی بوده و در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در حیطه وظایف خود سعی می‌کند با آمادگی کامل پذیرای زائران حسینی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی از اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بوده و برای این منظور نیز چندین بازارچه پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسیر تردد زائران به‌ویژه در شهرهای جنوبی استان باید با جدیت پیگیری شود و برای این منظور سرویس‌های بهداشتی سیار در مسیر راه‌اندازی می‌شود. صفری گفت: برای ارائه خدمات اسکان به زائران اربعین نیز باید تدارک ویژه‌ای اندیشیده و در صورت فراهم بودن شرایط موکب‌های اسکان در پارک‌ها و ... راه‌اندازی شود و نیز با هماهنگی با واحدهای اقامتی سطح استان تخفیف ویژه برای این ایام در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: استفاده از راهنمایان گردشگری در ایام اربعین در مبادی ورودی و خروجی پرتردد شهرهای در مسیر اربعین به‌ویژه مرز تمرچین در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051500733
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha